Велосипедні активісти передали звернення до міського голови

24 травня 2016 року  харків’яни передали звернення до міського голови з вимогою взяти під персональний контроль затвердження Концепції розвитку велосипедного руху і розбудови велосипедної інфраструктури (далі — Велоконцепція)   Звернення вже підписали понад 1000 мешканців Харкова.

Козоріз_4

Фото: Віктор Козоріз

 

Протягом 2015 року громадська організація «Міські Реформи» проводила консультації з велосипедною спільнотою та мешканцями  Харкова щодо принципових тверджень, що їх мусить містити Велоконцепція . А у вересні 2015 року розроблений велоактивістами проект Велоконцепції Харкова передали заступнику міського голови з питань інфраструктури Євгену Водовозову. Після цього майже протягом півроку відбувалися робочі зустрічі та обговорення з різними профільним департаментами.

В січні 2016 року міський голова Генадій Кернес розглянув петицію «Зробити велодоріжки в Харкові» і відповів, що «виконавчими органами Харківської міської ради спільно з ГО «Міські реформи» доопрацьовується та готується до затвердження проект вищезазначеної Концепції». Від тоді минуло  вже чотири місяці, а результатів досі немає.

«Ми хочемо, щоб харківська міська рада взяла на розгляд якісний стратегічний документ з розвитку велоруху, але ми не бачимо підтримки органів виконавчої влади, тому вимагаємо, щоб мер взяв це питання під особистий контроль», — коментує голова ГО «Міські Реформи» Олександра Нарижна.

Що саме хоче велосипедна спільнота від мерії?

По-перше, велосипедна інфраструктура міста має будуватися на певних принципах, а саме: надання пріоритету ефективним формам руху – пішохідному, велосипедному та громадському транспорту; цілісність велосипедної мережі; орієнтованість на мету поїздки; забезпечення безпеки дорожнього руху; доступність; прямолінійність; інтегрованість з громадським транспортом та прив’язаність до місць призначення велосипедистів. Харківські активісти в цьомувипадку велосипед не винаходять, це базові принципи, які використовують прогресивні міста в усьому світі і в Україні зокрема.

По-друге, має бути розроблена й ухваленасесією міської ради програма розвитку велосипедного руху й облаштування велосипедної інфраструктури з обов’язковим зазначенням термінів виконання і відповідальних. Крім цього, велосипед як вид транспорту має бути включений у всі стратегічні містобудівельні документи Харкова: транспортної схеми міста, генерального плану та детального плану території, щорічної Програми економічного та соціального розвитку, Програми розвитку і реформування житлово-комунального господарства, Правил благоустрою території тощо.

І нарешті, Велоконцепція  має уможливлювати співпрацю громадськості і виконавчого комітету міської ради. Інструментом такої співпраці може бути робоча група при міській раді або призначення радника мера з питань велоінфраструктури. До речі,  радники з питань велосипедного транспорту вже ефективно працюють в Києві, Львові, Вінниці, Кременчуці, Черкасах.

Presentation1

Фото: Анастасія Палій

«Громадська організація «Міські Реформи» готова взяти на себе відповідальність працювати з органами виконавчої влади, якщо вони не будуть змінювати правил під час гри. Зрештою, ми всі хочемо якісну, комфортну, безпечну інфраструктуру для кожного мешканця міста Харкова», — каже Олена Чернишова, керівник проекту «Велосипедна Реформа Харкова»  ГО «Міські Реформи».

Olena Chernyshova

2 Comments

Leave a Reply